fredag 17 juni 2011

Blondie på vift...

I veckan har jag och dottern varit i Jönköping för att hämta en hylla, men det blev även besök på IKEA samt leksaksaffär... Varför ska det alltid kosta minst 500:- att använda IKEAs utgång? Nåja, det blev de obligatoriska värmeljusen, några växter, två doftljus och det jag åkte dit för...nya frukostskålar.

Dagen efter skulle vi till Borås för att lämna några saker till en vän men hamnade på stan för fika med mor. När man då ändå är i staden vill man ju kika runt lite så det blev tidningar från Pressbyrån, te & nymalet kaffe från Berghs (sorgligt dock att de slutat med ostar) och till slut ett besök på Game där vi INTE skulle handla. Då landade mina ögon på spel som såldes 2 för billigt pris och Little Big Planet 2 har stått på önselistan länge. Bara att göra slag i saken! Efter två turer till databutiken för inköp av nätkablar, letande efter andra sladdar och krälande under sängar så var PS3:an installerad och ÄNTLIGEN skulle vi spela LBP2. Eller inte...jag hade lyckats köpa LBP1 som vi redan har.

Jepp, det var Blondies turer och idag tar vi en ny in till Borås för att byta spel. Egentligen skulle jag hellre ta en tur till Jönköping igen för att inhandla några fina burkar från Derrière La Porte som säljs på A6 (kolla in dem HÄR). Den jag främst vill ha är kaffeburken men även ris, flingor, kattsaker, buljong, pasta och....ja de flesta andra är klart intressanta. De är SÅ fina och jag blir glad av dem! Jepp, nu kommer de som känner mig tro att jag blivit galen men men...




Inga kommentarer: