måndag 20 juni 2011

Frisk!!!

Ja iaf enligt FK som beslutat att jag är frisk och inte berättigad till sjukersättning. Min läkare sjukskrev mig tills slutet av juli för att jag skulle komma en bit på vägen med hjälp av psykolog och rehab (stresshantering, avslappning och aktivering). Att jobba med sig själv på det sättet är rätt tufft, tar mycket energi och kräver en hel del vilket läkaren tyckte räckte med tanke på måendet. Men icke, läkarens bedömning gäller inte eftersom FKs medicinska experter vet SÅ mycket bättre... Jag är SÅ otroligt arg, ledsen, trött, hjälplös, nedstämd och förtvivlad att jag inte riktigt vet varken in eller ut. Att få det beskedet av en otrevlig människa per telefon fick mig att bryta ihop totalt = tar medicin igen vilket jag INTE vill.

Anledningen till att jag tog kontakt med FK för 10 dagar sedan var att jag ville ha ett samtal kring hur jag ska kunna arbeta igen. Jag vill verkligen arbeta och ha tillbaks mitt liv och kunna göra vad jag vill när jag vill (det kan man inte när man har med FK och AF att göra, man blir typ livegen). Själv förstår jag inte hur det ska gå till att börja arbeta, vem vill ha en sjukskriven och utbränd människa??? Visst kan jag hitta ett heltidsjobb och börja imorrn men i själen känner jag att det inte vore bra även om jag vill. Jag vill jobba med mig själv och få redskap så att jag aldrig behöver gp in i den där hårda väggen igen. Enligt mitt sätt att se vore det väl billigare att ge mig 1-2 månaders tid att läka och få hjälp för att sedan kunna hålla mig frisk? Att börja jobba och gå in i väggen gång på gång torde bli bra mycket dyrare? Men men, FK bryr sig inte om det... Funderar också på hur de kan ge avslag pga dåligt underlag! Borde de då inte begära in komplettering?

ÅH vad maktlös jag känner mig!! Nåja, det viktigaste problemet är hur jag ska klara ytterligare en månad utan inkomst...

Inga kommentarer: