onsdag 8 juni 2011

Långt tillfälligt avbrott...

...som dessutom varit ganska skönt. Faktum är att jag inte ens saknat att blogga och tror att bloggen kanske kommer att få lite sommarvila.

Så har jag då äntligen flyttat och bor bland lådor och kassar. Det har varit fullt upp och alldeles för varmt för att packa upp allt men lådorna går å andra sidan ingenstans. Köket är iaf iordning och vi har ett hum om var saker och ting ligger, dock inte handdukar och akvarielampan som är spårlöst försvunna. Vi trivs fantastiskt bra i lägenheten även om den är olidligt varm till skillnad från den gamla där jag tog på fleecetröja när jag kom in och av när jag gick ut. En annan ny sak är alla ljud jag inte vant mig vid än som bilar, kyrkklockor på avstånd (konstigt för dem hörde jag inte när jag bodde alldeles jämte kyrkan) och nattklubbsljud. Men jag klagar inte. När jag ligger i sängen och försöker sova i värmen hör jag thailändska röster från restaurangen och det känns som jag är på semester!

MR-röntgen har också gjorts men inget resultat har kommit än. Det gick förvånansvärt bra! Jag fick lite panik när de satte på en hjälm och låste fast mitt huvud, då rann tårarna men efter ett par lugna andetag var det över. Själva undersökningen tog ca 40min och det lät mycket mer än jag hade trott. Tänk att du ligger precis jämte en källarlokal där ett antal garageband med olika musikstilar repar så får du en idé om hur det var. Jag fick kämpa för att inte hålla takten med ben och händer, jag skulle ju vara absolut stilla under flera minuter i taget!

Inga kommentarer: