tisdag 26 oktober 2010

Flytta eller inte flytta?

Ja inte jag då, efter diverse husvisningar under hösten har jag bestämt att jag INTE ska flytta. Mest för att jag inte orkar, det är mycket jobb att flytta! men kanske än mer för att jag inte råkar ha 15% till kontantinsats och inte har lust att ta dyra in-blancolån. Fast till saken... Det är bloggen jag funderar på att flytta eftersom jag inte riktigt kommer överens med Blogger. Jag har genom min blogg"karriär" provat även wordpress och LiveJournal och tycker att båda är bättre än Blogger. Det som är bra med Blogger är att det verkar finnas fler svenska bloggar och det är här jag läser flest Bloggar vilket gjorde valet naturligt och enkelt. Nu är jag dock inte så säker. Det jag inte gillar med Blogger är att jag tycker det är svårt att följa kommentarer jag själv skriver på andra bloggar, jag måste komma ihåg inlägget och komma ihåg att gå tillbaks och se om där finns svar. Eller har jag missat något här? Hjälp mig gärna i så fall, tack =)

2 kommentarer:

Petra sa...

Jag kommer inte heller riktigt överens med blogger just nu, för mallarna funkar inte bra för mig. Många säger att Wordpress är bättre, så även du. Vad är det som är bättre där?

Och om man flyttar - kan man ta med sig det man redan har skrivit, så att säga, eller försvinner det?

Anna sa...

Vad som är bättre är en bra fråga. Nu är det ett bra tag sedan jag höll till där....men i allmänhet enklare att handskas med. Enklare navigering (bland verktyg), lättare att hålla koll på kommentarer, snyggare designer, bättre statistik, är vad jag kan komma på just nu. Och jo, man ska kunna ta med sig det man redan skrivit här...men det är nog bäst att prova först =)