lördag 5 februari 2011

Melodifjantival!!!

Jag har sedan 1978 varit en inbiten schlagernörd som kunnat rabbla titlar och årtal på löpande band, suttit klistrad vid tv'n i gott sällskap med uppslagen tidning och satt betyg. Så inte nu längre! Jag började tröttna för ett antal år sedan men har ändå tittat med viss glädje men nu är det liksom över =( Dagens Melodifestival var nog det värsta jag sett! Kassa låtar, dåliga låtar, tråkiga framträdanden och trista programledare. Och säg mig varför, varför?! måste man skämta till det om precis allt det blir bara fånigt! Det bsta i aftonens program var förhären med artisterna....säger ju endel. De enda två låtar jag tyckte var bra var Pernilla Anderssons och Jenny Silvers trots att Jennys var långt ifrån den, i mitt tycke, fantastiska låt hon framförde förra året. Nåja, det kan välan iaf inte bli värre?!?

Nej, dags att tänka om och tänka rätt! Bort med Björkman (som jag egentligen tycker mycket om), in med levande musik och kapellmästare, in med en jury och sluta upp med dumheterna med att ha sjuttioelva deltävlingar! Nu har vi provat det här med deltävlingar i 10 år och det har ju gått sådär...

Nedan en favorit från 1989 som slutade på en häpnadsväckande åttonde plats...

2 kommentarer:

Petra sa...

Vilken frilla!! Vilka kläder!! Tur att 80-talet är över.

Och jag kan inte rå för det - jag gillar fortfarande melodifestivalen...

Anna sa...

Jodå, jag gillar det också fortfarande men tycker det måste till förändring. Men visst är det en underbar låt?