torsdag 3 februari 2011

Bostadsjakten fortsätter...

...men förhoppningsvis inte så länge till! Igår var jag och sonen och tittade på en lägenhet, jag hittade den av en slump när jag lät blicken irra sig upp från den isiga trottoaren i mer än en sekund. Där, i huset jag tittat på så många gånger fanns en skylt om ledig lägenhet! När jag någon dag senare fikade med en vän och hon hade med sig nytt sällskap visade det sig att en av dem bor i fastigheten och har bara gott att säga. Enda problemet var avsaknaden av balkong och badkar, och det är ett stort problem!! Men så kände jag att jag var tvungen att titta på den, lägenheten nästa drog mig till sig så, sagt och gjort. Vi föll båda två! Jag kan helt ärligt säga att den fått se ut hur den ville med DET köket, det var fantastiskt och precis så som ett kök bör se ut! Att den i övrigt är underligt planerad och har kakelugn i tvättrummet får man se på som orginalitet =) Lite senare på kvällen togs dottern med och blev lika förtjust hon OCH de har sett ut sina rum utan en sekunds tjafs!!

Jag har nu tackat jag till den och väntar med spänning på att få veta om jag får den. Håll tummar och tår!

1 kommentar:

Petra sa...

Jag håller tummar och tår, såklart Bilderna på Facebook var ju helt ooootroliga!

Hann förresten varken med fika eller lunch i dag, för allt detta gjordes i samlad tropp med den konferens jag dokumenterade. Vi får ta det en annan dag, men det får INTE dröma för länge. :)