tisdag 7 september 2010

Åka kollektivt - hurra! Eller kanske inte...

Eftersom jag pendlar till mitt jobb ca 12 mil/dag med bil känner jag mig aningens miljöovänlig och det stör. Så, jag gick in på Västtrafiks eminenta (ironi) sida för att se om det alls vore möjligt att åka kollektivt. Jodå det går bra men skulle ta ca två timmar, enkel väg! Dessutom skulle jag, hör och häpna, ta buss mellan Ulricehamn och Falköping, därefter tåg till Jönköping. Nu råkar jag veta att det går buss direkt mellan Uhamn och Jönköping men den var tydligen inte aktuell enligt reseplaneraren. Går in och kollar gällande tidtabell i stället och inser snabbt att det inte finns möjlighet att ta bussen till jobbet. Jag skulle då behöva åka före 7 på morgonen och OM jag mot förmodan skulle hinna med sista bussen så är den ändå hemma efter det att barnomsorgen stängt.

Bäst att rösta rätt i valet så att den mycket viktiga Götalandsbanan kanske börjar byggas och bli klar inom en hyfsat snar framtid.

Jag längtar efter att kunna pendla miljövänligt! Ett annat alternativ kunde ju förvisso vara sextimmars arbetsdag med bibehållen lön för att hinna pendla miljövänligt? =)

Inga kommentarer: