torsdag 2 september 2010

Musikalisk lycka!


Att jag blir riktigt glad och lycklig av musik händer titt som tätt men just nu slår Rootvälta det mesta! HÄR finns deras MySpace-sida. Jag och mina små upptäckte Rootvälta på Peace & Love i år och nu går cd'n varm i bilen från jobbet, särskilt spåren Natt & Dag och Cool Runnings.

Andra stora nya upptäckten på P&L var ju Avatar som också går varma i bilen, fast till jobbet för att få upp ångan =)

Att jag skriver om dessa två, fundamentalt olika band, igen beror på att cd-skivorna just ramlade ner i postboxen tillsammans med två Crashdiet, en Bullet och en Iron Maiden cd. Jepp, jag är så omodern att jag fortfarande köper cd-skivor trots Spotify och nerladdningsmöjligheter. Jag vill gärna betala för det jag tycker är riktigt bra, musikerna ska ju trots allt leva på sin musik!? Dessutom får man snyggt fodral, bilder, texter och...tja, det är trevligt att få paket också.

Inga kommentarer: