söndag 19 september 2010

Rättighet & förbannad skyldighet!

Är det att gå och rösta! Så ni som inte gjort det, koppla ihop hjärtat med hjärnan och ut och rösta rätt! Om ni redan förtidsröstat och kommit på att det blev fel, gå tillbaks och rösta igen. Sista rösten gäller!!

Vi är fantastiskt lyckligt lottade som lever i en demokrati där var röst räknas! Det är en demokratisk rättighet att få rösta och något att vara rädd om! Vilket också betyder att det är var och ens förbannade skyldighet att göra det!!

Du ger jag mig ut för att valarbeta, jag ger mig inte förrän klockan är 20 och lokalerna stängt =)

2 kommentarer:

Enelycke sa...

Jag instämmer att det är underbart med demokrati men inte när folket förespråkar SD....

Anna sa...

Håller definitivt med att det inte är underbart alls =( men, det är ju baksidan av demokratin liksom...att ALLA kan vara med. Nu är det bara att jobba vidare och se till att de inte blir fler! Mycket upprörande tycker jag att SD inte fått vara med på riktigt i valdebatten, man kan inte tysta ner eller gömma sådana partier för då blir det u så synd om dem = sympati...