lördag 31 juli 2010

Bloggvärlden

Är ofta en ganska likriktad och trist värld. De mest lästa bloggarna handlar om mode á la tjej visar upp foton på "dagens outfit" eller barn & familj. Att det kan vara intressant att läsa förstår jag men varför de i topp ÄR i topp är svårare att förstå. Språket är taffligt, bliderna fula och inläggen i värsta "facebook-statusrads-format". Varför är de så poppis? Om jag mot förmodan har några läsare så får ni gärna tipsa om riktigt bra, intressanta och välskrivna bloggar.

Här är mina favoriter (utan inbördes ordning):
Indiepop och skit, Fridah Jönsson
Fridas kolumn i DT, Fridah Jönsson
Sara Löfgren
Kitty was here - Blondinkitty, Kitty Jutbring
Pride & Sensibility, Rebecca Bugge
Gynning.net, Carolina Gynning
Ur språkens tunnlar, Ola Wikander
Lucy och den överhängande cancern, Louise Weström
Doktor Dahlqvists blogg, Dr Annika Dahlqvist
Lisa Magnusson, krönikör på Aftonbladet
All I Want, Monica O Kolkman
Gudrun Schymans Blogg
Matälskaren
Monday Tuesday anything you'll say...
Rock Hard Die Free
Skriet från kärnfamiljen, Tinni Ernsjöö Rappe
Nattens bibliotek
Och sist men inte minst... Fuck You Right Back, Katrin Zytomierska

Det var ett urval av de bloggar jag besöker, ibland ofta andra gånger dröjer det månader, jag är lite av en periodare när det gäller bloggar.

2 kommentarer:

Fridah sa...

Åh, vad glad jag blir! Jag googlade mig själv (jag ska försöka sluta både att göra det och att hymla med det), och jag blev så glad att jag hittade det här istället för jobbiga haters från typ Flashback. Sådant här värmer!

Anna sa...

Glad att jag värmde dig lite =)