onsdag 7 juli 2010

Festivalens bästa...

Jag har skamlöst snott nedanstående lista och plitat ner mina egna tankar under rubrikerna. Bloggen jag snott ur hittas här och skrivs av Fridah Jönsson som vi hade nöjet att träffa på under Peace & Love. Fridah var Kitty Jutbrings eminenta sidekick under frågelådan kitty hade. Under den blev jag så rörd att jag fick kämpa hårt att inte börja storböla, men mer om det i nästa inlägg.

Bästa: Michael Monroe, Rootvälta och Hardcore Superstar
Sämsta: Crashdiet, tyvärr. De gjjorde en riktigt kass spelning. om det berodde på publik som slöat till i den 32 gradiga värmen eller annat vet jag inte, kass var det.
Babe: Sercurity managern vid näst största scenen, mycket trevlig att vila ögonen på :) Och såklart mina underbara barn som är så fantastiskt sociala och modiga.
Surprise: Michael Monroe! Stålsatte mig och tänkte nästan skippa konserten då flera sa att han varit pinsamt dålig när de sett honom. här var han helt otroligt bra! Full av energi, grymt bra band och fick med sig hela publiken. Rootvälta var också en surprise, trodde inte på svensk reaggae men fick snabbt & glatt ändra åsikt.
Frisyr: Min? Tja, fd. snygg kort och spretig frisyr på utväxt där högvis med vax och spray varken gjorde från eller till.
Mat: Enligt mig och dottern de färska pommes fritsen, sådana har jag bara ätit i Frankrike förr. SÅ gott! Sonen fastnade för pan-pizzan.
Odrägligaste: De vuxna som helt sonika ställde sig framför alt. trängde undan de små fast de helt uppenbart såg dem.
Diva: Michael Monroe, på ett härligt sätt.
Trevligaste: Kitty Jutbring & Fridah Jönsson som värmde mitt hjärta till smältpunkten genom orden de hade till min dotter. Artister som glatt ställde upp när barnen ville ha dem på foto och scen/säkerhetsansvarig vid en av scenerna som var så underbart go mot min son.
Accessoar: Kan inte komma på någon i skrivande stund.
Irriterande: De många scenkrockarna utan möjlighet att hinna från stadsområdet till scenen längst bort på det andra området.
Stoltaste: Min dotter på Kittys frågelåda! Hon frågade bästa frågan om hur hon skulle tackla skolkamraterna när de retar henne för hur hon är klädd och förtydligade att hon ÄR tjej trots att hon klär sig som kille. Nu är det ju dock så att hon är världes finaste tjej!
Diss: Vi dissade Kent.
Pinsammaste: När jag satt på bajamajan i gassande sol (32 i skuggan) och inser att toapappret är slut...
Dans: 70+tanten på John Fogerty som dansade loss ordentligt! Underbart!
Roligaste: Allt!
Fråga: Hur går det att ha med barnen på festival??!!
Tisha: Sebastian vann en där det står "Arbetsförmedlingen, been there, done that! never again! Komiskt!
Hjälte: Min dotter!
Sämsta påhitt: Fridah skrev "Att sätta indisk orkester PLUS jobbig hårdrock femtio meter från Moto Boys scen." det håller jag nästan med om. Men än värre, när dottern kravlar sig ut och frågar vakterna som står vid trumslagarna om de inte ska sluta snart svarar de "Vi vet inte, de har inte tillstånd att stå här så vi får vänta och se". HMPF!
Kort-motiv: Den rubriken förstår jag inte men handlar det om foto så, de små med diverse artister.
Replik: Borde ha en hel uppsjö då de små alltid ger bra underlag men icke.
Ångest: Alla artister jag av olika skäl missade...men ok, kanske inte ångest utan mer tröttsamt.
Upptäckt: Att det går alldeles utmärkt att ta med de små på festival. Kanske inte lysande när man bara har en enda ynka veckas semester men jag skulle gladeligen göra om det, om och om igen.

2 kommentarer:

Fridah sa...

Åh vad ni verkar haft det fint på P&L. (Och vad fint du skriver om mig!) Jag har sagt det förut, men du är en så sjukt bra mamma som är så stolt över dina fantastiska barn, vilket du såklart har all anledning att vara. Power till er!

Anna sa...

Ja vi hade det verkligen riktigt bra! Power tillbaks & lycka till med skrivandet i sommar! Kram