torsdag 29 juli 2010

Nya musikaliska upptäckter

Inga nyingar i egentlig bemärkelse men nya upptäckter för mig. Det är så härligt att hitta ny musik att lyssna på och jag inser att jag gör det för sällan. Det blir lätt så att man får sina favoriter som spelas söner i cd-spelaren eller på Spotify för den delen. I veckan som gått har jag surfat omkring i jakt på bra bloggar, det är svårare än man kan tro att hitta sådana. Det vimlar av bloggar och den ena är mer ointressant än den andra, inte för att min egen är något stort mästerverk men ändå.

Till de nya musikaliska upptäckterna och bloggarna!
HÄR är en himla trevlig musikblogg där jag bekantade mig med Lasse Lindh, sicken poet! Så vackert!!



Holly Golightly hittade jag av en ren slump när jag skulle söka efter en bok där huvudpersonen heter Golightly =) Holly har givit ut massor av bra musik som går åt rock, blues, country-hållet. Bra är det iallafall! På Hollys hörn av nätet finns massor av info.



Det var veckans två nya upptäckter vilket känns lite futtigt...å andra sidan, om jag upptäcker två nya musikaliska akter per vecka så blir det ganska många på ett år.

Inga kommentarer: