torsdag 16 december 2010

Änglagård i Ulricehamn

Idag mår jag SÅ bra ända in i själen! Det har varit en underbart härlig dag, Änglagårdsdagen =) Ulricehamn gick man ur huse, Storgatan var fylld av folk, affärerna öppna till sena kvällen, på Torget bjöds det på glögg och man kunde sitta på bänkar med skinnfällar runt en värmande brasa.

Vi klädde på oss som inför en polarexpedition strax före 17 och traskade mot parken för att se fyrverkeri vid sjön. Därefter gick vi mot Folkets Hus via glögg på Torget. Jag förstår inte hur ett par minusgrader kan kännas SÅ mycket kallare än gårdagens -15, det beror väl på råheten. Vi fick vänta länge på celebriteterna, lokala och inresta men stämningen var trevlig och uppsluppen och vi underhölls på bästa vis av en fantastiskt sånggrupp. Så kom de då, Helena, Colin, Rikard och alla de andra....vid de laget var mina fingrar så stelfrusna att jag inte kunde känna avtryckaren på kameran så bilder blev det inte många. Jag fick iaf se fantastiske Rikard Wolff i verkligheten och jodå, han motsvarade förväntningarna. Colin Nutley höll ett tal trots att han sagt bestämt nej till att göra det när han fått förfrågan, han kunde inte låta bli med ett så fantastiskt mottagande, sa han.

Efter lång väntan på de få minuter vi fick se skådespelarna var jag tvungen att gå hem och tina upp fingrarna i varmt vatten i några minuter, AJ! Därefter gick vi ut igen och de små fick sitta i brandbil på Torget och fråga brandmän alla möjliga underliga frågor. Avslut blev det med fika/middag på Torgstallet.

När filmen var slut tågade alla inbjudna genom staden till festen på Hotellet. Längs med promenadvägen över Torget var båda sidor kantade av fackelbärare, otroligt vackert men tyvärr missade jag detta eftersom de, underligt nog, var 15 minter för tidiga och jag befann mig hos grannen på en kopp kaffe. Men dottern meddelade glatt att han med Draculafrisyren såg mycket bra ut...

En riktigt lyckad dag! Personligen tycker jag att Ulricehamn borde ha sådana här aktiviteter mer regelbundet! =)

Nedan följer bild på Storgatan i vinterskrud med rödamattan av ljus, Sveriges finaste Folkets Hus och på sista bilden kan man, om man tittar noga, se Rikard Wolff på väg mot trappan.






Inga kommentarer: