måndag 20 december 2010

London, igen!

OJ vad nära att jag bokade flyg till London åt sonen och mig för en stund sedan. Men, jag får hålla mig tills efter jul och se om jag varit snäll i år eller ej...
Jag är i skrivande stund mycket nöjd med att jag valde att åka dit när jag så gjorde och inte denna helg eller nästa som tänkt. Jag läser alla kaosartade artiklar om snökaos och inställda flyg till och ifrån främst Heathrow. Kommentarerna till artiklarna är smått underliga, som vanligt (vilka ÄR det som kommenterar egentligen?!?). Vissa menar att folk borde sluta klaga och ta egna initiativ. Ok, nu är det ju kanske inte en barnlek att vara instängd på en flygplats med människor som vill någon annanstans samt tillgång till obegränsade mängder alkohol. Att de dessutom stängt av värmen på Heathrow under nätterna i -9 grader gör det antagligen inte enklare. I London blir det kaos vid 1cm snö och då kan man ju lätt gissa vad som händer vid 30cm snö!

Nu till sonens och min förestående resa. Det blir bara två nötter i London antagligen i januari eller februari. Tänkte att jag ska hålla det hemligt och bara dra iväg som en födelsedagspresent, vad tros om det? Borde vara topp! När dottern och jag var iväg för två år sedan lovade jag att han också ska få åka, när han fyller nio och det gör han ju snart.


2 kommentarer:

Petra sa...

Jag brukar inte kommentera eventuella stavfel och sådant på bloggar, men när du skriver att det blir två nötter i London - är det dig och sonen du menar?

(Sorry, men jag kunde inte låta bli... :-))

Anna sa...

Hoppsan, det missade jag men *ASG* det stämmer trots allt rätt ok....=D Låter stavfelet stå kvar!