söndag 12 december 2010

Terror och jul

Ligger här med feber, hosta och en näsa rödare än Rudolfs. Och, eftersom jag blir lite manlig när jag är sjuk så är det mycket mycket synd om mig och jag är nära döden!

Terrorister i Stockholm måste man väl skriva om idag? Kan inte säga att det förvånar mig, det är kanske mer förvånande att detta är första gången en självmordsbombare agerar i Norden. Är mycket lättad över att mannen uppenbart misslyckades katastrofalt med sitt uppdrag då ingen dog utom hand själv. Det är förstås en tragedi i sig! En stor tragedi! Nu hoppas jag att myndigheter, polis men fram för allt media tar det lilla lugna så att det inte blir panik och anklagelser hit och dit som sedan inte visar sig vara korrekta. Men med Aftonbladet & Expressen på första plats lär det väl inte gå så sansat till väga? Jag såg till min förtvivlan att Aftonbladet publicerat en bild på mannen med bomberna liggande på öppen gata, död. Tänḱer absolut INTE länka till bilden, ni får hitta den själva. Vad tycker ni? Är det ok att publicera sådana bilder?

Julkänslan jag hade för några veckor sedan har mysiskt ebbat bort, ungefär i samma takt som måendet gått nedåt. Förhoppningsvis dyker känslan upp lagom till julafton.
Klappar har iaf inhandlats, beställts och lagts undan, de inhämtas antagligen den 23:e min vana trogen och sedan får jag sitta halva natten och göra tjusiga paket...



2 kommentarer:

Petra sa...

Det där med terrorn är lite av ett tema på min blogg också. Hu, vilka bilder i Aftonbladet!

Vad tror du, skulle jag kunna ge lite julfeeling nästa helg någongång genom en fika? Om du är piggare vill säga? På lördagen har vi pjäxdans här i Månstad så jag vet inte hur jag hinner, kanske på förmiddagen, annars vore en söndagsfika mysigt. :-)

Anna sa...

Vet inte riktigt hur helgen kommer att se ut än...men söndagsfika låter som det kan funka =)

Jag är redan trött på medias hysteri kring vad som hänt. Visst är det allvarligt men...