tisdag 3 maj 2011

Dagen efter...

...den historiska händelsen, för en sådan är det allt. Jag har funderat lite och tycker det är ganska otäckt att USA kan gå in i ett annat land och avrätta en männsika, bara sådär liksom. Iofs är de ett av ganska få länder i världen som fortfarande har dödsstraff och då ligger det helt i linje att göra så kanske? Men ändå! Skrämmande!
Jag tänker också på Bin Ladens barn och fruar som var i huset där han avrättades, det måste ju varit fasansfullt? För det är ju så att även monster som Bin Laden, Hitler och Saddam Hussein säkerligen hade sina goda sidor och kunde visa kärlek mot de som var nära.

Jag har inte sett några nyheter alls idag och gär det antaglien inte heller, läst har jag gjort men det finns inte så mycket matnyttigt att hämta. Jag hittade dock ett debattinlägg av Helle Klein som kan läsas HÄR. Bra skrivet! Jag tänker inte analysera eller kommentera utan bädda ner min trötta kropp i soffan istället. Jag mår mycket bättre men efter en tur till nya lägenheten för att mäta väggar för inhandling av färg så är jag helt död. Behöver lite energi tills de små kommer hem från sina kompisar och gastar efter mat =)

Ha det väl därute!

2 kommentarer:

Petra sa...

Du ska veta att jag läser dina inlägg även om jag varit dålig på att kommentera...

Jag har också tänkt på det där med familjens sorg och också att man dumpade kroppen i havet för att det inte skulle bli någon martyrplats. Kan verkligen ett annat land besluta sådant? Jag tycker att det känns aningen märkligt...

Hoppas förresten att du är på bättringsvägen! Själv är jag inne i ytterligare en far-och-fläng-period. Fjärde arbetsdagen i dag via eller i Göteborg. Hoppla!

Anna sa...

Alltså jag började ju undra om du kanske kommit bort under flängandet ;-)

Ja det kan man undra, hur ett annat land kan besluta om sådant.

Jodå, jag börjar se ljuset igen! Idag var jag ute för första gången sedan i fredags = helt slut men skönt.