onsdag 27 oktober 2010

Hoppsan! Och lite musik...

Det verkar som några hittat till min blogg, mycket trevligt men också lite nervöst. Härom dagen hade jag haft ca 450 besök sedan bloggen startade i maj, nu är det över 500! För mig känns det som hela horder av människor! =) Spännande är det iallafall!

Idag åkte Michael Monroes nya live cd in i bilstereon, den dök upp i brevlådan nyss. Oj vad mycket lättare det blev att åka de annars så långa och trista 6 milen till jobbet! Fast särskilt körvänlig är den nog inte då jag stampar takten, studsar i sätet och sjunger för full hals, kanske roar jag någon trött stackars långtradarchaffis under omkörning? Och nu såg jag att Mr Monroe spelar tillsammans med Motörhead i London i november när jag råkar vara där!!! Ska jag? Ska jag inte? Kanske räcker att ha sett honom två gånger i år? Det finns ju en del annat att pyssla med i London....tål dock att tänkas på en stund.

Nästa helg skulle jag har sett Caroline af Ugglas på Åhaga men tyvärr är konserten framflyttad till februari. Såg så enormt fram emot lite ljus i november! Å andra sidan är det väl än mer behövligt efter några månaders mörker!?

Bilden nedan tog jag på en konsert med henne 2009, ösregn, knappt något folk men ÅAH vad fantastiskt bra!

4 kommentarer:

Petra sa...

J, visst är det kul med nya läsare. :) Jag är också otroligt imponerad av Caroline af Ugglas. Jag var i Skandinavium när hon deltävlade i schlagern och det var knappnålstyst när hon sjöng Snälla, snälla. Mäktigt! Hon är skör och knivskarp på en och samma gång, vilket imponerar.

Joplinplattan är bra, men det nya är nästan bättre utifrån att det är så personligt. Jag trycker på gillaknappen alltså!

Anna sa...

Åh, det måste varit helt magiskt att se henne där! På tv'n fick man viss ryskänsla kommer jag ihåg men det bör ju varit än mer rys live! Har du hört hennes engelska skivor? De är mycket bra de med! Har inte Spotify på datorn jag sitter vid nu men sök så hittar du säkert en hel del.

Petra sa...

Åh, tack för tipset! Men då måste hon ju låta PRECIS som Joplin eller? Måste kolla!

Anna sa...

Näe det tycker jag inte...tror jag, eller jo kanske lite =) Men musiken är så annorlunda. Lyssnar nu på låten "Irony" men kan inte dela från Spotify och hit. Ibland är det lite krångligt att envisas med Linux. Nåja, du får lyssna och se vad du tycker.