torsdag 14 oktober 2010

Michael Monroe @ Sticky Fingers Göteborg



Igår var jag då äntligen på Michael Monroes spelning på Sticky! Riktigt bra konsert men sorgligt lite publik, önskar de haft spelningen en helg istället för det kändes nästan pinsamt. Michael och hans band gjorde dock säkerligen ingen av de närvarande besvikna. Bandet han satte ihop tidigare i år är fantastiskt tight och alla har de varit med länge. Alla har de dessutom en grym spelglädje vilket gör det än bättre. Mr Monroes energi är det nog ingen som kommer i närheten av, eller jo kanske Juliette Lewis och Iggy Pop =)

Här hade jag tänkt mig en lite utförligare recension men eftersom jag inte alls kommer ihåg setlistan så låter jag bli. Det var iaf en skön blanding av Hanoi Rocks & Michael Monroe samt Nytt & gammalt. Se gärna en video från konserten HÄR "I'm Not Faking It!" Och "fake-a" verkar Mr Monroe absolut inte göra!

Jag hade med nya kameran och såg fram emot dess första konsert...tyvärr blev det inte riktigt så. Bilder togs men pga en hyfsat överförfriskad kvinna som hoppade och studsade med fullt ölglas i hand var det knepigt. Ville absolut inte få öl på kameran ju! Nedan är iaf några av bilderna. Vissa är suddiga men det är liksom grejen, att det är fullt med liv i.

Har nu beställt Michael Monroes nya live-cd som tyvärr var restnoterad men dyker snart upp i en brevlåda nära mig!







Inga kommentarer: