söndag 10 oktober 2010

Netbook, böcker och musik

Netbook har idag införskaffats! YAY!! Inte för att jag egentligen borde köpt en men min laptop sjunger på sista versen och de små blir irriterade på att mamma alltid ockuperar deras. Glädje förbyttes snabbt i frustration och ilska över att det inte gick att få igång Internet hur jag än försökte. Ska tillägga att jag formaterade boken för att bli av med Win och få in Linux Ubuntu. Men ibland är det bra att vara sjukt envis....nu fungerar det hur bar som helst Dock efter många om och men!

Bokmässan var toppen! Nu förstår jag varför jag inte varit där tidigare! Efter bara en timma hade vi bränt en avsevärd summa på diverse franska böcker...och mer blev det. Det gav definitivt mersmak även om årets tema blev en besvikelse. Temat var Afrika och jag såg framför mig myriader av utställare med afrikansk anknytning men de var inte många.

Musik är det dags för i veckan i form av Michael Monroe vilket jag ser fram emot sjukt mycket.

Inga kommentarer: