tisdag 19 oktober 2010

Ickekriget i Afghanistan blev till krig..

Det har ju länge hävdats att Sverige inte alls krigar i Afghanistan men nu låter det plötsligt helt annorlunda. Självklart är det fruktansvärt att soldater skadas eller dödas i krig! Men, det är ju just det man utsätter sig för när man är med i ett krig... Visst händer det att även FN-soldater skadas eller dödas trots att de är på fredsbevarande uppdrag men dessa soldater vi pratar om här är med i en NATO-ledd operation. Så vad väntar man sig (med man menar jag inte soldaterna) semester i bergen? Nog om det, det är tragiskt och personligen tycker jag inte att Sverige har i NATO-ledda uppdrag att göra!

Idag har min goa dotter bestämt sig för att gå med i ett lokalt partis ungdomsgrupp. Hon ringde själv ordföranden och ska på sitt första möte nästa vecka!! Tror det passar henne perfekt för hon har åsikter och synpunkter om det mesta, massor av bra funderingar och är inte ett dugg rädd för att stå för dem! Äntligen ett alternativ till all lagsport som hon inte är ett dugg intresserad av. Förvisso vill hon börja med simhopp men det finns inte i byn och åka själv till staden 3 mil bort på kvällen känns inte aktuellt riktigt än (hönsmamma? Jag?).

Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa en stund med vår nya familjemedlem spinnande på magen...hon är en mycket smart och kaxig liten kattfröken vid namn Sassa.

Inga kommentarer: