torsdag 28 oktober 2010

TRÖTT....och ett uns politik.

Hu vad jag är trött och har varit ett tag. Till viss del beror det på att jag inte riktigt klarar det här med sommartid...ja det har gått ett tag sedan klockan ställdes om men jag kommer liksom aldrig ikapp. Tack och lov att det snart är dags att ställa om till "riktig" tid, den som passar min kropp bäst. Sen är det mörkret som sänkt sig över landet och som stannar i evigheter. Jodå, det är fantastiskt mysigt att tända ljus och jag har varit och köpt storpack på IKEA men, nä det hjälper inte riktigt. Men det är väl bara att gilla läget och konstatera att det knappt är ett halvår till midsommar =)

Idag har jag varit på nomineringsmöte och det klubbades att jag kommer sitta som ledamöt i Välfärdsberedningen i kommunen. Tänk det blev precis som jag ville! Ser fram emot det med förtjusning och en del nervositet men mest spänning.

Och nu var klockan mycket igen! Vart tar timmarna vägen egentligen! Imorgon väntar en lång dag på jobbet med mycket bilkörning och kanske, kanske, kanske en sväng till underbara Orust.

Här kommer en uppiggande sommarbild från ön ifråga dit jag drömmer mig tillbaks när mörkret känns alltför mörkt.

2 kommentarer:

Petra sa...

Häpnar och ler åt likheter. :-)

Jag är också trött och mot mörker. Dessutom är jag generellt emot vintern - kallt och blött säger jag. Jag vann boken "Pensionera dig utomlands" för ett tag sedan, och baske mig om man inte skulle ta och göra det!

Nomineringsmöte här med, förresten. Och även i Tranemo ska vi ha beredningar nästa år, ska bli spännande. Jag sitter i fullmäktige och kommunstyrelse, så det blir ingen beredning för mig. Man ska tydligen inte sitta i både KS och beredning samtidigt sägs det, för att sprida uppdraget. Rätt tänkt. Dessutom är jag ute och far och flänger så mycket så jag hinner helt enkelt inte ha så många uppdrag som jag ibland skulle vilja.

Mina "favoritområden" är bildning och kultur, vilket förmodligen inte förvånar någon som känner mig. :-))

Anna sa...

Som jag när jag läste ditt inlägg idag, kommentar kommer!

Fast förra vintern tyckte jag om...bara den hade varit några månader kortare =) Snö är så otroligt vackert och det lyser iaf upp!

Nä just det, så var det och jag håller med det är bra att fler får uppdrag. Ska med på distriktsstämma också, det ska bli intressant det med!