tisdag 26 oktober 2010

Konstigt...

...och trist! Att konstkurser i allmänhet kostar skjortan. Förra helgen var jag på konstkurs i Marbäck. Hur jag hamnade där är en lång historia som började för mer än ett år sedan när jag råkade gå förbi Berit Frändås atelje och sedan blev kvar och pratade en bra stund. Det resulterade i att jag tackade ja till att få inbjudan till framtida konstkurser och 1½ år senare var jag så med på en. Jag tycker mycket om konst men kan verkligen inte rita eller måla även om jag borde ha det i någon gömd gen. Jag är däremot bra på att fotografera och musicera och det är ju konst det med =) I alla fall fick jag blodad tand men har inte lust att vänta på nästa kurs fram på vårkanten och som sagt, alla kurser jag hittat har varit på tok för dyra. Kanske någon vet någon bra och inte för dyr kurs?
Nu frågar man sig kanske varför jag bara sätter igång och målar hemma! Jo, det kan man ju göra om man inte är så väldans rädd för stora tomma vita dukar som jag är! Jag behöver lite uppmuntran och guidning. Nedan bilder på mina två första försök att måla med akryl.



3 kommentarer:

Petra sa...

undrar hur nära varandra vi bor... :-) Pratade om Berit Frändås bara för en stund sedan.

Anna sa...

Nästgårds =) Jag bor i Ulricehamn. Tror vi har endel gemensamma bekanta...=D

Petra sa...

Som om min nyfikenhet skulle bli mindre nu!! :-))