tisdag 22 mars 2011

Flyttfåglar!

Två nätter i rad har jag, när jag suttit på balkongen, framför allt hört streck med vad som låter som Kanadagäss. De syntes men det jag såg var vansinnigt vackra i supermånens sken, som flygande (skränande) silverstreck. Hoppas också på att själv bli flyttfågel snart! Min fina lägenhet står där tom och bara väntar...och nyss fick jag reda på att min kunde varit uthyrd redan men så är icke fallet, man börjar ju undra.

Min nuvarande lägenhet är fantastiskt fin! Helrenoverad -07, öppen spis (går ej att elda i men är vacker med levande ljus i), balkong mot torget, parkering och uteplats med grill. Just det, lysande grannar ingår också! Så om någon känner någon som vill ha en stor (105m2) trea, mycket centralt, typ NU så hojta till. Ja den ligger i Ulricehamn förstås och inte Hufvudstaden eller så men det är väldans vacker här i krokarna! För referens, kolla Änglagård =)

Fast det är ju lite dubbelt det där med flytt eftersom jag trivs väldigt bra med bästa grannen...å andra sidan flyttar jag bara ca 100m bort. Men, det blir ändå inte detsamma! Å andra sidan, eller tredje? Så är det väldigt mycket som jag inte kommer sakna med boendet och mitt nya kök är, to die for.

2 kommentarer:

Petra sa...

Du vänder och vrider på saker som om du vore född i vågens tecken. :-P

Du har Kanadagäss, jag har tranor på åkern. Visst är det mysigt med vårtecken!!

Anna sa...

Jadu, det är lite vågigt här just nu =) Vårtecken är underbara!!! Längtar men misstänker att det kan bli snö igen. Men nu finns det ju hopp så vad gör det =)