onsdag 2 mars 2011

Återuppstånden...

...från de döda! Nu har jag både ätit choklad och tagit två bad så antagligen är jag levande igen. Helt återställd är jag inte och enligt läkare lär det ta ett tag till.

Uj vad jag längtar tillbaks till London, det känns som jag blev snuvad på resan eftersom jag blev så dålig. Sonen tyckte det var toppen och var glad och nöjd vilket är huvudsaken, men ändå, jag var definitivt inte på topp. I skrivande stund förstår jag inte riktigt hur jag klarade av det hela jag som ligger däckad vid en temp på 38,5 i vanliga fall knallade runt i London med 39,4. Konstaterar att man klarar mer än man tror när det inte är läge att däcka helt enkelt.

Nu till något annat! Jag blev riktigt upprörd idag när jag fick veta att elever nu måste vara godkända i 12 ämnen för att kunna gå gymnasiet mot att förut haft krav på G i svenska, matte och engelska. Om man nu hade genomfört en stor förändring i hela skolan hade jag kunnat förstå men det har man definitivt inte gjort. De som verkligen är i behov av stöd får det inte i tid vilket gör att många kommer att uteslutas från vidare studier. De skoltrötta som vill gå en praktisk linje måste ha G i åtta ämnen, hur ska de fixa det?!? Så vitt jag kan se leder detta påhitt endast till än mer segregation och det är synd och skam! Är vidareutbildning tänkt att vara endast för de bättre bemedlade med föräldrar som kan stötta, hjälpa med läxor och skaffa privat läxläsningshjälp med RUT som stöd? Fy fasen!!!

Inga kommentarer: