lördag 12 mars 2011

Trött på det hela!

Kärt ämne som jag säkert kommer att komma tillbaks till än fler gånger. Men jag tycker verkligen det är konstigt att det finns så många likartade bloggar och att de mest onitressanta har flest besökare. Dessa unga tjejer som skriver om mode, bantning och operationer och som tydligen är omåttligt polulära...varför? Av kommentarerna att döma ser andra unga tjejer upp till dem och det är än mer obegripligt och tragiskt. Jag menar JAG vill INTE att min dotter ser upp till någon som opererat sig sönder och samman under tonåren!! Hur får de pengar till operationerna alla dessa tjejer? Och hur kan deras föräldrar gå med på det??? DET är nog det jag har mest svårt att förstå. Eller nej det är det inte, det som är svårast att förstå är hur någon kan tycka det är snyggt med ankläppar!

Personligen tycker jag att det hela är intressant, skrämmande och viktigt. Vart är samhället på väg? Är det ok att operera sig när man är en ung och söt tjej och då förvandlas till någon som ser många år äldre ut och lika skrämmande som Michael Jackson? Varför uppmuntrar inte föräldrar till acceptans och att tycka om sig själv som man är?

Upplyftande var iaf en mycket bra artikel i Vanity Fair om Nicole Kidman som slutat botoxa sig eftersom det påverkade hennes chanser att få bra roller, yay! Vanity Fair är för övrigt en fantastisk tidskrift i klass med (om inte långt över i vissa nummer) Magasinet Filter. Just nu läses i badkaret förra månadens nummer som inhandlades i London, åh vad jag stör mig på att tidningen är mer än dubbelt så dyr här!!!

Så, tonåringar borde inte ens få lov att operera sig annat än när det gäller hälsan eller något annat allvarligt problem. Jag är TRÖTT på det hela!

Här är några skräckexempel
Sen finns det visserligen några lyckade exempel på operationer och läppförstoringar men inte är de många.

2 kommentarer:

Petra sa...

Nu har jag läst ikapp din blogg efter mina senaste turnéer. Vi måste ses nåndag! Jag vet att det är jag som är dålig på det, men jag far och flänger lite mycket emellanåt som du kanske märkt. :-)

Jag håller med dig om allt du skriver. Förstås! Jag hörde också Liv Ullman tror jag, eller någon annan mogen kvinna, om det här med att filmvärlden har svårt att hitta kvinnor som kan rynka bekymrat på pannan! Helt sjukt...

Anna sa...

Fläng på du, jag är kvar här =) Men hoppas såklart att vi kan ses riktigt snart. Slår dig en signal i veckan!

Ja usch ja, det är verkligen trist! Nog för att jag förfäras av mina egna rynkor ibland när jag råkar stå tillräckligt nära spegeln och granska. Men, spruta in något konstgjort eller lägga mig under kniven skulle jag trots allt inte vilja.