onsdag 30 mars 2011

Köpa grisen i säcken...igen?

Min mobil håller på att dra sitt sista andetag och den är inte ens ett år!! Nej, jag tog inte den dyra extra försäkringen... Jag ska ta väl hand om den så att den kanske överlever tvångsabonnemanget iaf. På ett sätt är det lite skönt för jag är inte 100% nöjd med den men efter mycket testande av olika appar trivs vi rätt bra ihop. Ja, förutom att den startar om sig själv stup i kvarten, eller iaf några gånger per dag. Som tur är så gör den det på egen hand och lösenordet behövs inte ens vid dessa tillfällen men självklart händer det alltid när jag behöver mobilen.

Så, nu funderar jag på ny mobil vilket är en hel vetenskap! Jag kan inte för mitt liv förstå varför mobiler är en av få prylar som man inte ens får testa i affären innan man köper utan man får förlita sig till diverse tester. Tester i all ära men eftersom alla tycker olika så blir de gärna missvisande. Jag vet dock att jag ska ha en Androidlur! Jodå, iPhonen lockar men öppen källkod är viktigare och mer intressant för en Linuxvän som mig.

Någon som har tips på mobil? Jag är inne på min tredje Samsung men har inte varit toknöjd med någon av dem men hoppas ändå att nästa ska vara klockren, Galaxy S2 ser najs ut. HTC eller LG är också ett alternativ men även andra märken bara de är grymt bra!

Sen har jag surfat runt och studerat Paddor (iPad) varför måste man ha en? =) Vill så gärna men kan inte riktigt övertala mig själv...hjälp till vettja! Just det, funderar på att kasta ut tjockteven när vi flyttar eftersom den inte är flyttbar utan att man är minst två personer som baxar runt eländet. Å andra sidan känns det lite exotiskt att ha kvar den....så platt sak får nog vänta ett tag. Prylgalen? Moi??!!

Inga kommentarer: