lördag 5 mars 2011

Skid-VM & tårar samt vardagsmirakel

Veckan har varit som julafton med skid-VM i Norge, flera timmar per dag med fantastiska sändningar att roa sig med. Idag rann tårarna nedför mina kinder när Johaug i ensamt majestät gick i mål med Norges flagga i hand och ett stort leende, vackert! När sedan Björgen kom som tvåa med ett än större leende...ja jösses vad sport kan beröra. Och jo, jag vet att jag är fånigt lättrörd men trivs rätt bra med det =)

Vardagsmiraklet är min väns gravida katt. Hon ser ut som hon svalt en fotboll, katten alltså! I natt kommer antagligen ungarna vilket är typiskt för då sover jag gott och kommer inte få vara med om miraklet...om inte min kära granne ringer och väcker mig förstås... Det är helt otroligt att ha varit med och sett katten från början av graviditeten tills slutet, hoppas det hela går väl. Med tanke på hur stor hon är kan det mycket väl komma ett helt fotbollslag med ungar och vi blir väl med katt nummer två. Det är svårt att motstå bebisar!



Inga kommentarer: