torsdag 20 januari 2011

En ny värld...

har öppnat sig! Oj, oj oj vad jag kommer handla i London (om jag hittar de fantastiska "böckerna där). Jag fick en idé att googla på "adult colouring book" och klickade mig vidare till Amazon som för övrigt är en fullkomligen livsfarlig sida. Milde tid sicka underbara målarböcker det finns! De jag fastnat för hittils bär titlarna "Medieval Tapestries Coloring Book", "Godey's Fashions Coloring Book", "Victorian Houses" och "Alice In Wonderland Coloring Book" (irriterande att skriva colouring med amerikansk stavning btw). Hoppas, hoppas att jag hittar liknande i London! Jag har några böcker med mandalas och det är lugnande och meditativt att sitta och färglägga. Egentligen kanske jag skulle ta tag i de där tomma dukarna som står i hallen men det kräver lite mer det...

Lyssnar med ett halvt öra på programmet Debatt där de tydligen diskuterar pedofiler och den nyligen gjorda undersökning som visar att varannan svensk tycker att de har rätt att veta om det bor en pedofil i deras närhet. Nu finns det ju redan en sida på nätet som hänger ut pedofiler med namn, adress och personnummer men det hela borde tydligen göras mer officiellt. Svår fråga men strömningarna i samhället skrämmer slag på mig! Mer om detta ämne en annan gång.

Idag har jag haft en riktigt bra dag! Jag har träffat min jobbcoach och det var mycket inspirerande! Men det bästa under dagen var fika med bloggvännen Petra. Det händer inte så ofta i vuxen ålder (iaf inte mig) att man träffar någon som det klickar direkt med och man pratar på som man aldrig gjort annat. Det blir garanterat mer fika och andra aktiviteter, för gemensamma intressen har vi så de står som spön i backen!

Nu ska jag se "En idiot på resa" på 1:an!
Visst ser målarboken nedan fin ut?!?




2 kommentarer:

Petra sa...

Jag höll mig faktiskt vaken hela programmet om resegalningen, det var kul!

Tack själv för trevligt fika. Jag var alldeles jätteglad hela kvällen för det, för det är som du säger - ju äldre man blir, desto mer sällan fyller man på med nya vänskaper. :-)

De där målarböckerna - är det alltså "fylla i-övningar"? Verkar rätt kul. Men först ska jag göra min pläd!

Anna sa...

Bra jobbat tanten! ;-)

Ja det är fylla i övningar, det är väldans avstressande! Å andra sidan blev jag lite sugen på handarbete efter ditt inköp igår frågan är bara vad...Broderi eller stickning??