måndag 3 januari 2011

Jullov!

Eller jag kallar det så...egentligen heter det väl arbetslös men det låter så trist. Så, tills de små börjar skolan igen är jag officiellt på jullov. Och på jullov gör man minsta möjliga, vänder på dygnet, läser böcker, ser trevliga tv-serier som Morden i Midsummer, gamla Bondfilmer och M.A.S.H. Just det, man leker med sina julklappar också! Det ska vi göra imorgon, ja inte min men sonens snow racer ska invigas. Eller, det är förhoppningen iallafall...det är ett litet tillverkningsfel på den men det ska nog affären kunna fixa snabbt. Vi tänkte att det är bäst att passa på när det inte är FÖR kallt men inte heller tö vilket utlovats. Så det blir att pälsa på sig, fixa varm choklad och dra till backen.

Men först ska jag inställa mig på Arbetsförmedlingen, tror inte de går med på att jag ska ha jullov...

Nedan en bild på Sean Connery, inte under Bondtiden för då var han inte snygg, utan som en lite äldre vansinnigt snygg man.


1 kommentar:

Petra sa...

En annan favorit i kategorin "mogna män som ålder behagligt" är Harrison Ford. Mmm...