onsdag 19 januari 2011

Nattliga funderingar

Så sitter jag här hur pigg som helst och klockan är två på natten. Just i afton är det väl orsaken inget att fundera på eftersom det är fullmåne ute och då är det omöjligt för mig att sova. Jo jag vet att de lärde säger annat men faktum kvarstår, fullmåne = sömnproblem även när jag inte har den blekaste aning om att det ÄR fullmåne. Annars har jag haft svårt att sova ett bra tag dels på grund av min bostads ventilation som låter extremt högt dels för att jag sedan vinterlovet vänt på dygnet. Jag har verkligen försökt vända tillbaks det men utan resultat =( Jag har sovit tre timmar, gått upp med de små vid sju och sedan varit vaken tills ett på natten men ändå inte somnat. Nåja, jag antar att det löser sig det med inom sin tid.

I veckan ser jag med spänning fram emot att träffa min jobbcoach! Sådana har man ju läst och hört mycket om och nu får jag själv se hur de är. Min är en gammal vän från förr som jag ser mycket fram emot att träffa igen. Han har dessutom erfarenhet av att ha varit in i väggen vilket känns tryggt för min del. Nu ska jag bara kulra ut vad jag ska ha honom till...några idéer finns men ingen riktig plan. Spännade är det iaf!

Nu ska jag lägga mig och spela lite Jewels på mobilen i sövande syfte!


2 kommentarer:

Petra sa...

ALLT du skrev om fullmåne kunde jag ha skrivit. Hade en urkass natt förra natten, och det spelar verkligen ingen roll om jag vet att det är fullmåne eller inte. Sover som en kratta ändå...

På tal om spel - du har ju en androidtelefon eller? Ladda hem Angry Birds, du kommer att bli helsåld. Jag lovar!

Anna sa...

Jo, jag har hittat Angry Birds på en HTC android men inte på min egen Galaxy =( Bara en massa teman, ringsignaler och annat skräp. Men skam den som ger sig!