fredag 8 april 2011

Allianspåhitt och annat elände!

Jaha, alliansen har insett att underhåll och drift av järnväg behöver mer pengar och ska nu satsa 800 friska miljoner...undrar varifrån de pengarna ska tas? Hägglund konstaterade att de 800 miljonerna handlar om "nya pengar". Att järnvägen sedan ska avregleras fullt ut nästa år, hur får man ens ihop det hela? Tror man verkligen att avreglering skulle göra tågtrafiken bättre? Det krävs det ju inte ett geni för att inse att, it's not gonna happen. Något som fungerar dåligt med bara en aktör lär ju inte fungera bättre med flera! Man kanske skulle lära av de länder som redan försökt, har misslyckats och gått ifrån avregleringen?

Nu är det hela inte helt negativt för det behövs verkligen en storsatsning på järnvägen. Undrar om Götalandsbanan ingår i planerna? Antagligen inte =(

Vad mer på nyheterna? Jo, surprise, NATO vägrar be om ursäkt för att man dödat rebellsoldater på marken i Libyen. Att vänligt sinnade soldater skulle bli dödade kunde man ju räkna ut redan innan, men att skylla på diverse saker låter bara dumt. Jag läste Generation Kill för ett tag sedan och efter det finns det inget som förvånar när det gäller misstag i krig. Underligt att jag inte skrivit om Sveriges medverkan i krig innan! Eller kanske inte, det retar mig så till dem milda grad att jag ändå inte kan skriva något sansat. Sverige har iaf enligt mig inte i NATO att göra! Det finns plenty av annat vi kan göra för att hjälpa diverse länder i den, förhoppningsvis, demokratiska processen UTAN att hålla NATO i hand. Skämmigt!

Inga kommentarer: