tisdag 12 april 2011

Musikaliskt, Dag 7

Dagens musikaliska fundering, Dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle.

Vad trevligt det hade varit om en låt bara poppat upp och varit klockren till något av dessa inlägg! Sen beror det ju på hur man tänker gällande frågan...konsertminnen tex då finns det massor av låtar som påminner om ett tillfälle. Men, tillfället kanske ska vara lite roligare än så?

Här kommer iaf en låt med en av mina franska favoriter, Pascal Obispo med Milèsime. Den påminner mig om när jag fött min son och jag låg utslagen i sängen och tittade på honom. Hade dubbelsidig lunginflammation och han kom till världen med akut kejsarsnitt så mina minnen från tillfället ifråga är något dimmiga. Men jag kommer ihåg att jag låg ensam på ett rum utan tv eller radio så min far kom upp med en billig liten cd-spelare och på den spelades då Millèsime.
Nu sjunger han förvisso "C'est ça être père", "Det är så det är att vara far" men det funkar ändå.


Inga kommentarer: