måndag 11 april 2011

Musikaliskt, Dag 6

Dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe. Verkar som om alla dessa dagens låt är svårvalda...Nej, jag kollade inte igenom alla frågor innan jag kopierade listan.

Ett ställe...hmm, redan Bad Romance var ju Orust så jag kanske ska välja något lite längre tillbaks i tiden? Ok, Saalbach, Österrike 1983 eller -84. Ringde just min far för att ta reda på årtal, han är grym på att komma ihåg sådana i motsats till mig. Men, vi kunde inte enas...Vi hade dock ett långt samtal som gick från Österrike till Kanarieholmar och Grekland och de resor vi gjort tillsammans genom åren. Mycket trevligt! Tänk att en liten blogglista med musik kan ge så mycket?! =)

Iallafall, på nämnda resa besökte jag en pub tillsammans med ett svenskt par som i mina ögon var gamla, typ 35-40. De ville att trubaduren skulle spela Mrs Robinson minst tre ggr/kväll och jag minns än hur otroligt förälskade de såg ut där de dansade. Vart min far höll hus vid dessa tillfällen har jag ingen aning om. Jag var ca 14 och vuxen, så det så!


1 kommentar:

Petra sa...

Du har fått en utmärkelse på min blogg... :-)