söndag 10 april 2011

Och här vare sjukt, igen

Sonen var hemma on/off förra veckan med skrällande hosta, mestadels nattetid = komatrött hela förmiddagarna = ingen skola. Under helgen har han fått dubbelsidig öroninflammation och haft SÅ ont stackarn. Men, med en stadig dos penicillin ska det väl bli bra. Dottern har hostat on/off i flera veckor och var på bättringsvägen förra veckan, antar att simträningen gjorde det hela sämre igen =( Nu är hon riktigt dålig, hostar mer eller mindre hela tiden och lyckas till och med överrösta tv'n som sonen skruvat upp ljudet på till nivå öronbedövande. Han hör nämligen riktigt illa pga inflammationen, brukar det verkligen påverka hörseln? Hoppas de kryar på sig snabbt för att ha båda hemma 24/7 är definitivt ingen semester! Nåja, jag har roligeheter att se fram emot på fredag! Då ska jag till Göteborg och se Crashdiet & Hardcore Superstar med förfest högst upp i närliggande hotell och efterfest på Trädgårn, kan inte bli annat än kul, dessutom i toppensällskap! Ja, om jag får barnvakt till de små nu då...morföräldrarna deras är till åren och inte helt krya = hostiga barn går liksom bort så håll tummar & tår!

Själv ska jag fila på en mycket viktig jobbansökan. Jag har hittat ett jobb som jag vill så gärna och mycket att det nästan gör ont, hur skriva en sådan?? Så när ni ändå håller tummar & tpr, håll lite till vettja!

I överigt har det varit en underbar dag, jag har suttit i solen på bakgården och läst tidningen med en kopp kaffe. Tog ikväll en promenad till affären och det var ljummet ute!! Det är definitivt på väg åt rätt håll nu!

Inga kommentarer: