söndag 3 april 2011

Att jobba eller inte jobba...en ickefråga.

Jobba måste jag ju och jag börjar faktiskt bli hjärtligt trött på att bara gå och skräpa här hemma. Det finns saker en masse att göra i hemmet men inte mycket blir gjort när man ändå kan "göra det imorron". Skriva jobbansökan är inte heller helt lätt när självkänslan sjunker för varje uteblivet svar. Det där är lite konstigt, om man har tur får man bekräftelse på att ansäkan är emottagen och har man än mer tur får man veta om tjänsten blivit tillsatt eller ej. I de flesta fall hör man inget alls! Surt när jag sitter och skriver välgenomtänkta och välarbetade ansökningar speciellt riktade för varje tjänst. Att många tjänster dessutom är tillsatta redan innan de annonseras ut gör att man förlorar hoppet.

Så, jag tänker ta tag i saker och skaffa mig en välbetalt och tillfällig tjänst! Jag ÄR bra på mitt jobb det vet jag så på't igen! Jag kan ju söka annat under tiden och tror det är lättare att få en ny tjänst när jag redan har en för då är man ju iaf inte lika desperat.

Sedan var det ju det här med att det känns lite panikartat att ge sig in i hamsterhjulet igen. Lämna barn före 07 och hämta efter 18 är tröttsamt både för mig och dem. Att bara få vara med dem ett par timmar per dag är på tok för lite! Och att på dessa få timmar hinna allt man ska hinna = stress för alla. Hoppas jag hittar en tjänst som inte ligger alltför långt bort!

Helgen har varit händelserik på många sätt, mycket positivt men också fasligt negativt. Den avslutades iaf med en dags målarkurs i Marbäck, jag kunde ju inte vara med igår pga politiskt uppdrag. Men jag var produktiv och hasplade ur mig två "verk". De små tyckte iaf att de var jättefina vilket jag blev otroligt glad för. Nedan syns ett av dem. Det andra kommer på bild senare eftersom bilden jag har inte alls gör de otroligt vackra och eldiga färgerna rättvisa.

På den här har jag bara använt tre färger, vitt, svart och gult. Nästan alla färger jag äger för jag har bara blå, grön och röd också, med dessa färger kan man blanda till alla andra färger om man lägger ner lite tid. Inte väldens bästa bild den här heller, mobilkamera i gult ljus blir sådär och dessutom var den inte helt 100% klar men men =)


Inga kommentarer: