måndag 18 april 2011

Funderingar...

Det är lite mycket nu känns det som. Måla nya lägenheten, flytt, födelsedag och oro. Jag har fått tid för magnetröntgen och det skrämmer lite eftersom jag inte är jätteförtjust i vare sig trånga utrymmen eller att ligga fastspänd och helt still. Sen dröjer det veckor tills jag får resultatet och vänta är aldrig kul. Jag försöker koncentrera mig på att jag säkert oroar mig helt i onödan och att det inte är något fel alls på mig men det är svårt. Ögat krånglar fortfarande och något måste det ju bero på? Likadant tröttheten och glömskan... Å andra sidan kanske jag bara är hypokondrisk som jag varit hela livet? Eller nä just det, det var ju gluten & laktosintolerans.

Bitter? You bet! När det gäller sjukvård och läkare så är tilliten inte särskilt stor, på goda grunder. Jag blir också lite sur på mig själv som hela tiden envisas med att skämta bort alltihop, men sån är jag. Bättre att försöka vara positiv och förtränga tills jag har fakta, som sagt de kanske inte hittar något fel. Tucker jag har tur om de hittar en fin och fungerande hjärna där inne ;-)

Konserten i fredags var grym! Ok, de (Hardcore Superstar) verkade lite småtrötta men det var himla kul att de blandade gammalt och nytt helt hejdlöst. Vi missade tyvärr Crashdiet som gick på först (de borde varit tvåa) och fick aldrig höra om de spelade min favoritlåt. Men så på efterfesten frågade jag trummisen och fick klart och tydligt veta att nej, One of a Kind kommer aldrig spelas live =( Surt!

För övrigt har jag fått smak på Mojitos...dyrt men oj så gott och smak av sommar. Apropå sommar har bord, stolar och parasoll åkt fram på vår uteplats, till helgen blir det grillpremiär med grannarna! Ja, om inte det ösregnar då förstås...men man kanske kan få grannen att grilla under parasoll och äta inne? =)

Och här skulle det varit en fin bild men jag hoppar det.

Inga kommentarer: