måndag 11 april 2011

Regionvalet i Västra Götaland - oviktigt enligt Statsministern!?!

Nä nu blir jag arg på riktigt! Det började med att Håkan Juholt skickade en utmaning om debatt till Reinfeldt som nobbade med motiveringen att S ändå inte har någon riktig politik och inga sakfrågor. Det var irriterande nog! När jag nu så läser att Reinfeldt påstås ha sagt att det inte är en viktig debatt då kokar jag nästan.

Debatten i fråga skulle hållas i Göteborg som en del i upptakten till Regionvalet i Västra Götaland, ett MYCKET viktigt val för alla....utom Reinfeldt då. Enligt Expressen säger Reinfeldt "Det är de som söker väljarnas mandat där som ska föra debatt när de söker vinna väljarnas förtroende, säger han till TT.". Jamen ok, då är jag med! Han vågar inte! För det är ju så att när det gäller sjukvård så leder S stort och har mer förtroende. I samma tidning (om man ens kan kalla den det?) står att S nu leder i opinionsmätningar...om man nu ens tror på sådana mer än på tomten.

Angående valet så är det djup tragiskt att det ens behövs! Det är bananrepublik-nivå på hela grejen. Jag hoppas innerligt att Sverige aldrig behöver uppleva ett lika illa utfört val som 2010.

Så, HALLÅ allihop! Gå och rösta i valet till Regionen, det ÄR ett viktigt val, så det så! Jag kommer skriva mer om valet när det närmar sig.

Nu, dags att sova! Jag ska till läkaren tidigt imorron och hoppas få med ett barn till skolan på vägen men tror inte så mycket på det. En har feber och den andra fortfarande ont i sina öron =(

2 kommentarer:

Petra sa...

Jag håller tokmed dig om allt, förstås. Valet är urviktigt och Reinfeldt fegar ur. Till och med borgerliga ledarsidor som Borås Tidning tycker ju att han borde debattera.

Statsvetarna tycker att det borde kallas nyval i stället för omval, om inte annat så för att få folk att gå till valurnorna. Jag håller med.

Anna sa...

Sen blir det ju väldigt konstigt och svårt att få ut hur viktigt detta val är när statsministern inte verkar förstå vikten.