onsdag 13 april 2011

Musikaliskt, Dag 8 & parkeringskrig

Dag 08 – en låt som du kan hela texten till.

Jag må ha alzheimers light och alltid haft, jag glömmer titlar på låtar, filmer och böcker men texter, de kommer jag ihåg! Å andra sidan, efter ett glas vin sitter inte en enda hel text... Här kommer iallafall en ganska ny låt med Crashdiet. Låten finns tyvärr bara som bonusspår på en singel och jag har aldrig hört dem köra den live =( Men vem vet, kanske kör de den på fredag om jag har tur...

I övrigt pågår det tydligen krig angående parkeringarna på vår gård. Huset har annars varit förskonat från grannfejder under de två år jag bott här så det är ju trist. Å andra sidan är det inte de mer nyinflyttades fel. När jag och två av mina grannar flyttade in blev det klart och tydligt tesagt från värden att, du har parkering 1, du 2 och du 3. Vi har alla varit lydiga och ställt oss på våra tilldelade platser men, no more. Nu är det djungelns lag som gäller och först till kvarn. Själv flyttar jag ju, tack och lov, riktigt snart! Jag får nyckel nästa vecka, yay! Så nu blir det till att måla, packa, bära och slita, nästan tur man är arbetslös....eller inte.



Inga kommentarer: