onsdag 24 november 2010

2 dagar kvar!

Sen bär det av till London! Nu börjar jag känna lite ork återvända, köpte just biljett för att se Michael Monroe & Motörhead i London, YAY! Så var lördagen uppbokad =) Landar på morgonkvisten och tar mig till hotellet där väska dumpas och tar en promenix genom Kensington mot Notting Hill. Därefter tunnelbana till Camden där det blir marknad för hela slanten!! Camden är det enda "måstestället" jag har när jag är i London, älskar att strosa omkring och titta på alla härliga människor, fantastiska kläder och kanske denna gång lyckas införskaffa ett par begagnade Doc Martens med Union Jack. På eftermiddagen ska jag kanske träffa en internetvän för första gången, spännande. Efter det är det dags för ovanstående konsert.

Nästan hela söndagen spenderas med en annan internetvän. Vi lärde känna varann för över 11 år sedan på en email-lista och har setts några gånger i London där han bor. Med honom blir det besök på Tate (vilket av dem får vi se), lunch och sedan ska han iväg på annat en sväng. På kvällen ses vi igen för teater, musikal eller musik. Det ska bli SÅ kul!!

Måndagen och tisdagen är helt öppna men ett antal timmar ägnas nog i livsmedelsaffärer för att bunkra upp med gott glutenfritt vilket påminner om att jag måste ha ölprovning! Däröver finns en uppsjö av glutenfritt öl så jag ska hitta en favorit för att sedan importera tänkte jag. Fast det är inte bara det glutenfria som lockar hos Waitrose, Sainsbury's och andra....det finns så mycket intressant som inte finns här. Tex Jelly Beans!! =D ÄKTA sådana och inte superdyra! Besök blir det också på LUSH för att bunkra upp och inhandla julklappar, till M&S för mat och annat och Miss Selfridges för att köpa en ny Tomas Sabo berlock (tradition). Annars skyr jag Oxford Street som pesten! Funderar dock på en sväng till Primark som ska ha Ullaredspriser....fast man kan ju kanske lika gärna åka till Ullared? Charing Cross Road är dock också ett måste för att botanisera bland alla bokhandlar. Någon som sett 84 Charing Cross Road? Om inte så är den en gammal underbar favorit fast boken är än bättre!

Och, så ska jag hälsa på min bloggvän Johan och ta en fika på hans jobb där de till och med har glutenfri kaka =)

2 kommentarer:

Petra sa...

Marknad, Lush, konsert, museum, Thomas Sabo och Jelly Beans? Det kunde ha varit min resa det där! Så härligt kul det låter.

Jag har varit i London tre gånger (tror jag) och det finns alltid nya saker att upptäcka. Dock har jag aldrig varit på en längre strosarresa på det sätt som du verkar ta dig an London, men det låter helmysigt!

Och visst har jag både sett och läst 84 Charing Cross. Ljuvligt...

Ha det så trevligt om vi inte hörs innan du åker!

Anna sa...

Kan varmt rekommendera en "långhelg" i London. Det spelar ingen roll hur ofta man varit där, det finns alltid mer att upptäcka!

Åter igen, lustigt att vi är SÅ lika!