tisdag 16 november 2010

Drömmer mig bort...

Flyr från vabbande och sjuka barn till London och Europa tour 2011. Älskar att planera resor!!! Inte för att allt jag planerar blir gjort, tvärtom, men tycker om att veta vad som finns till buds och sedan ha som en Alladinask att välja ur. Den 27:e bär det av till London för några dagars mys, åker själv som vanligt, det är enklast så för då kan man göra vad man vill. Ska dock träffa en god vön som bor där för ev museibesök samt musikal eller teater. Just nu surfar jag runt efter intressanta ställen att besöka, förutom de vanliga. Har någon några bra tips kanske?

Europa tour 2011 blir förhoppningsvis en tur med bil & barn till Tyskland, Frankrike och Österrike och om kassan räcker en sväng till Peace & Love festivalen i Borlänge. Vi var i Tyslkand och Österrike sommaren 2009 och det var SÅ underbart, vi längtar tillbaks alla tre. Förvisso slutade det i förskräckelse när jag väl kom hem och drabbades av utmattningssyndrom, men det hade hänt resa eller ej. Hur resan är tänkt att gå syns på bilden nedan. Bestämda stopp blir i Köln, Paris/Versailles, Villeneuve Sur Lot, Grasse, Aix-en Provence, Dornbirn, Salzburg och sedan hemåt. OM det blir så vet man aldrig men de små ska iaf få se Louvren, Sacre Coeur, Eiffeltornet (och upp i det om de hotar mig med kniv), Versailles, Monets Trädgård och kanske, kanske kanske Parc Asterix eller Disney. Att det blir mycket Frankrike beror på att de små är halvfranska och knappt varit där. Dornbirn är också ett säkert stopp för att besöka goda vänner i närheten, där hade vi vår bas -09 och trivdes förträffligt (jag pluggade där två veckor 2007). Jag ser fram emot det fantastiskt mycket och hoppas det blir ett snart slut på vabbandet annars kommer jag aldrig kunna spara tillräckligt.

5 kommentarer:

Petra sa...

Resor, resor, resor... Visst är det härligt att se världen. Jag missade dock hela den grejen när jag var ung, tyvärr. Men vi har tagit igen det på senare år med några längre resor, bland annat en safariresa till Tanzania. Det var det häftigaste jag varit med om!

Jag har ju lätt till både skratt och tårar och när jag såg migrationen i form av tusentals gnuer och zebror på rad rann tårarna av lycka. Jag kommer aldrig att glömma det!

Holmin sa...

Nu blev jag nyfiken. När satt du med i KF och varför slutade du?

Anna sa...

Åh,jag är SÅ kass på årtal men det måste varit 1998-2000, satt som ersättare för V. Jag slutade pga att jag inte kunde vara med på möten eftersom min dotter föddes 1999. Det kändes inte ok att sitta och amma bland alla dessa rakvattensstinna herrar. Jag kommer ihåg att jag föreslog att jag kunde kanske gå ut och sitta i "hallen" och bli tillfrågad vid röstning men det gick inte. Barnvakt gick inte heller att ordna. Så, jag blev ombedd att avsäga mig mitt uppdrag vilket jag gjorde. Efter det tog det ett tag att bli riktigt politiskt engagerad igen...Men nu så! Kommer sitta i beredningen för välfärd för S framöver =)

Fridah sa...

Ja, ni måste komma på P&L! Du är en supermorsa!

Anna sa...

Och du är fantastisk skribent! =)P&L står högt på attgöralistan, så klart, men vi har tänkt en tur ut i Europa också. Så, det vill till att det ramlar in bra bokningar nu!
Léah & Sebastian hälsar och hoppas träffa dig på P&L!