onsdag 3 november 2010

Kungen - en människa?!?

Ja minsann så är det tydligen och som alla andra har han bra och dåliga sidor, rätt och fel och begår misstag. Idag har media totalt dränkts av den kommande boken om vår monark och hans liv. I media kan man läsa uttalanden från gud, alla människor och Guillou om förskräckelse, anklagelser, pr-kupp och annat men har någon av dem läst boken i fråga? Jag läste en lång, intressant och välskriven artikel om den för några veckor sedan i magasinet Filter (för övrigt en otroligt bra tidskrift som jag måste komma ihåg att förnya min prenumeration på). I den artikeln lät det inte alls som att boken var särskilt skvallrig eller slaskig men det återstår väl att se. Läsa den kommer jag att göra! Det är ju lite underligt att det inte skrivits någon biografisk och undersökande bok om vår knug än.

En annan tidskrift jag fullkomligen älskar är Språktidningen (eller heter det tidskrift? Jodå, enligt Wikipedia gör det så). Bara för att göra lite reklam som jag inte får ett öre för =(

Hade jag orkat hade här funnits en bild med alla sparade nummer av ovan nämnda tidskrifter men jag är för trött!

4 kommentarer:

Petra sa...

Nu ler jag inte längre utan jag storskrattar. Vet du vilka två tidskrifter jag prenumererar på och också samlar på? Självkart Filter (så bra den är!) coh Språktidningen.

Där ser man! :)

Anna sa...

Nääää :-D Tror vi måste ses någon dag!
Kom ihåg att förnya min prenumeration igår iaf! Längtar redan efter nästa nummer!

Petra sa...

Jag längtar alltid efter nästa Filter. Ja, vi borde faktiskt fika eller något nåndag. Det är lite för mycket som är lika för att vi inte skulle göra det. :-))

Anna sa...

Låter som en mycket bra plan! Tänkte jag ska lyckas ta mig till Peterssonskans glöggprovning i år...kanske ses vi där?