tisdag 9 november 2010

Dags för namnbyte?

Funderar fortfarande på att byta namn på bloggen men blir inte det förvirrande? Å andra sidan har jag knappt några följare (2 som jag dock uppskattar desto mer) så det borde ju inte bli så himla svårt =)

Med hjälp av bloggvännen Petra som i en kommentar föreslog "Tankar från roten" med tanken hos Tage Danielsson snurrade jag vidare kring Herr Danielsson. Efter en stunds snurrande kom jag fram till "Annas Grallimatik"! Ni kanske inte vet vad Grallimatik är? Kort sagt är det seriöst struntprat, kan man säga. Det tycker jag känns riktigt passande så, Annas Grallimmatik it is, ska bara in och designa om lite så nya titeln syns också.

Är idag hemma med sjuk son som mår mycket bättre och ska till skolan imorgon. Men efter att ha vaknat vid 03 av ett fasansfullt oväsen utanför fönstret som sedan pågick i ca två timmar känns det helt ok att vara hemma och mysa. Oväsendet kom ifrån en arme av snöskottande fordon som uppehöll sig på stora torget här utanför....för vad 5cm snö?!? Men visst det kanske är bra att de lägger ribban högt redan nu så att det inte blir lika svårframkomligt som förra året!

Till sist måste jag få skryta lite över min fantastiska dotter (ja sonen är fantastiskt han också men nu gäller det henne). Idag hade hon tid hos tanläkaren men jag kunde inte följa med eftersom jag är hemma med sjuk son. Igår frågade vi om morfar kunde hjälpa till och det gick bra....tills vi såg snön (han bor i skogen). Jag förklarade läget och frågade om det var ok att hon gick dit själv? Hon tittade på mig som om jag var korkat, klart hon kunde gå själv! Kanske ska berätta att hon är 11! Ingen söndercurlad unge där inte =)

Men hoppsan, nu infann sig ett litet problem...min adress hit är ju festivalmamman.blogspot.com ska jag ändra den också då eller? Eller kanske inte? Å alla dessa val, möjligheter och saker att ta ställning till! I-landsproblem på mycket hög nivå!! =)

Lägger in ett favoritklipp med Herr Danielsson & Sannolikheten

4 kommentarer:

Holmin sa...

Tror att det finns en risk att vi vaknade till samma ljud idag... Varför ska du byta namn förresten?

Anna sa...

Det gjorde vi säkert! Helt klart oangenämt och jag hade redan glömt hur hemskt det låter...tycker jag borde vant mig efter förra vintern?!
Namnbytet...tja, det känns inte som det perfekta namnet, tror jag =) Nu är det iaf bytt....kanske byter tillbaks =)

Petra sa...

Jag tycker att det nya namnet och färgsättningen är snygg! Men du behöver inte ändra blogspotnamnet, jag har sett flera som har olika namn på bloggen och på blogspot. Det har jag förresten själv också, kom jag på! :-P

Holmin sa...

Skönt att de inte började förrän strax innan 8 idag... Namnbytet blir nog väl, det är ju trots allt innehållet som räknas...