torsdag 18 november 2010

SUCK! =(

Jag är oftast en mycket positiv person men inte idag! Förra veckan vabbade jag tre dagar med sonen och denna vecka tre med dottern och nu, ja nu är JAG sjuk! Decemberlönen kommer bli så liten att den knappt syns men januari fortfarande vara lika lång.

Härom dagen var jag nere hos grannen med en hög jeans jag inte får på mig längre. Under tiden jag var drabbad av utmattningssyndrom gick jag upp hejdlösa 10kg, inte lika lätt att gå ner dem igen. Förvisso vill jag inte gå ner allihop men typ 8 vore bra. Just nu är jag sjukt missnöjd med kläder som sitter fel, stretar och stramar där de inte ska göra det. Nu har jag iofs gått ner 4kg men de som är kvar märks SÅ tydligt! Hur kan några futtiga kilo göra så stor skillnad?! Och jo jag vet, man ska motionera...men det är inte helt lätt när man åker till jobb kl 8, kommer hem kl 18 och sedan är det barnens läxor, middag, få dem in i badet, läsa godnattsaga och over & out som gäller. Nåja, jag fortsätter min vardagsmotion med att alltid gå upp för trappor, aldrig ta bilen till mataffären, parkera långt från dit jag ska för att få gå lite mm mm Det måste väl vara bättre än inget?

Orkar inte med nyheter idag men kunde inte låta bli att ta en titt och blir genast upprörd, Rabab Amidane ska utvisas till Västsahara trots att hon i sin kanp för mänskliga rättigheter fängslats och torterats. Lesbiska Dilsa och Pari ska utvisas till Irak...visserligen enligt Aftonbladet men sant är det nog ändå, det händer ofta.

Nej nu ska jag lägga mig under filten, puffa upp kudden, ha en spinnande katt på magen, en kopp te på bordet och se en film! Så det så!

2 kommentarer:

Petra sa...

Du har alltså katt - så förvånad jag blir. :-) Jag har två, en perserkille och en bondkattstjej, och det finns inget mysigare än när de kryper upp i knäet!

Ta nu hand om dig och krya på dig. Strunta i fler nyhetssändningar i dag, för du blir bara upprörd. :) Men jag håller med dig om att det känns hemskt när man läser om detta utvisningar. Sverige är väl ändå så rikt att vi klarar att bry oss om våra medmänniskor?!

Såg dessutom på Fejan att du gillar Robbie Williams. Jag har sett honom live två gånger, och kommer han igen står jag först i biljettkön! Ska du med? :-))

Anna sa...

Klart jag ska med!! Har också sett honom två gånger (så klart). Senast i Göteborg då vi bodde på samma hotell som honom (det visste vi inte innan men kul var det om än dyrt).

Nu har jag sett filmen på bilden i inlägget The Blind Side och tyckte mycket om den, snyft snyft. Katt har låtit som en Ferrari och bra har vi haft det. Snart kommer de små hem och lugnet är över =)

Ja, man kan ju tycka det, att vi borde ha råd!! Men nu ångar jag upp mig igen...