onsdag 10 november 2010

Världen är underlig!

Jag har nu läst klart BOKEN! Så vad tyckte jag då? Sorgligt nog gav den väl inte så himla mycket egentligen. Jag konstaterar att vår monark verkar vara ungefär som han alltid verkat vara. Lite blyg, lite obekväm men full i fan och mån om många och mycket. Sedan är det i den andra delen rent förfärligt om det är sant vilket jag tar mig friheten att förutsätta att det är. En kung som går på strippklubb under officiella resor, festar som om dagen aldrig tar slut i mycket tvivelaktigt sällskap mm mm. Jodå, karln har självklart rätt till ett privatliv men inte vilket privatliv som helst!

Jösses, Mona Sahlin, Arkelsten, Toblorone och betald resa med hotellvistelse ter sig som en amöba i havet! (Inte för att jag tycker det är smart av någon som jobbar med miljöfrågor att bli bjuden av Shell istället för att söka partistöd men det är en annan fråga).

Jag skulle inte brytt mig om det handlade om Nisse Nilsson som fått i sig för mycket på svensexan och...hoppsan. Men nu är det inte Nisse utan Tjabo, hmm kanske sak samma? Nej men ärligt! Om man innehar en sådan position i samhället så kan man inte bete sig hur som helst!

Om boken i sig kan jag bara konstatera att den var en besvikelse! Efter artikeln i Filter trodde jag faktiskt att den skulle vara mycket bättre!

Och med det lämnar jag monarken och funderar på annat. Det finns ju så många viktigare tankar, frågor och synpunkter att få fram. Går och filar på ett inlägg om kvinnofridsbrott...komer så småningom.

3 kommentarer:

Petra sa...

Jag skrev ju en kommentar nyss... Varför syns den inte?

Petra sa...

Jag skriver väl en gång till då! Skam den som ger sig.

Jag reagerar också på slarvigt skrivna böcker, något korrfel kan man väl stå ut med men det är som du skriver - det känns som ett hafsverk.

Snabbläsning är något som jag också ägnar mig åt, vilket är en fördel när man kan sluka en deckare på en eftermiddag men en nackdel när man ska lära in fakta. Detta märkte jag med all önskvärd tydlighet när jag pluggade. Jag fick ibland läsa om boken bara för att jag hade snabbläst (= slarvläst, tyvärr).

Anna sa...

Konstigt att den försvann!
Jo det är både bra & dåligt med att läsa snabbt...mest bra dock =) På senare tid har jag börjat läsa långsammare. Eller kanske inte, men jag läser oftast bara ett eller två kapitel innan jag somnar med boken på magen....