torsdag 18 november 2010

Nej, nej nej! Kli & illamående!

Det kliar i håret och faktiskt överallt efter mail från dotterns lärare om att det går löss på skolan. Tur han inte skickade med bild på krypen iaf! Och som om det inte räckte så är tidningar fulla med rapporter om att NU är vinterkräksjukan här! Så nu kommer jag må konstant illa några veckor då...eller iaf så fort jag råkar tänka på förbannelsen. Löss har jag aldrig stiftat närmre bekanskap med men slipper gärna. Den andra åkomman är en närstående bekantskap som jag inte vill träffa på igen, alls! Ett år blev jag så dålig att jag fick åka ambulans till sjukhuset, det var inte kul alls! Minns inte ens att jag åkte ambulans, jag som alltid undrat hur de ser ut inuti.

Det här med explosionsartad kräksjuka skulle dock vara rätt enkelt att få bukt med om folk bara tänkte lite. Tvätta händerna ofta och gå INTE ut bland folk innan sypmtomen lyst med sin frånvaro under 48h! Problemet med att sjukan går runt på äldreboenden och sjukhus torde också vara lättlöst....sprita, sprita & sprita. När jag började min bana inom vården på 80-talet så spritade vi sängar och sängbord varje, ja VARJE, dag. Man svabbade också golven var dag och spritade av tvålautomater, handtag och vattenkranar.

Dagliga mantrat blir nu NEJ det kliar inte och NEJ jag mår inte illa alls!!! Kollektivtrafik, glöm det! Stora folksamlingar, nej tack! Jag SKA till London om 8 dagar!!!!! Hypokondrisk? Jag? Nejdå!

Passande bild hittas inte....=)

1 kommentar:

Petra sa...

Jag är precis likadan - det räcker att någon säger magsju... så mår jag illa. Lite hypokondrisk indeed, på tal om Englandsresan.:-)