tisdag 23 november 2010

SNÖKAOS, REKORDVÄRME...

...osv. Det är ingen hejd på väderkaos och varningar oavsett årstid. Var det verkligen så förr? Har absolut inget minne av dessa stora rubriker utan tror det kommit på senare år, eller? Väder är för mig väder, något som är snabbt skiftande och som är mycket svårt att förutspå. För att vara säker på vad det är för väder så går man ut eller öppnar fönstret och kollar. På vintern är det normalt med snö! Men ok, det har förvisso inte varit mycket snö de sneaste åren men ändå....några av oss måste väl minnas hur det är med massor av snö? Snöskottarna i la stada verkar dessutom bestå av praktikanter eller så är de i generationen "har aldrig sett snö förr". Att de börjar skotta vid de mest underliga tider och väcker mig var morgon när de skottar torget, vilket verkar ta ungefär 2h är enormt störande & uttröttande.

För övrigt tycker jag det är fantastiskt vackert med snö och den gör mig glad. Fast den får gärna komma och sedan ligga kvar med ca -3 grader och sol, tack =) Slask är sjukt deprimerande nämligen!

I övrigt är jag lite depp för att fullmäktige inte klubbade igenom höjd skatt enligt V & S förslag. Man ska tydligen spara in 20 miljoner nästa år och det kan ju vem som helst räkna ut att det inte kommer vara enkelt. Det kommer också gå ut över skola & äldrevård på ett sätt som är allt annat än ok. Om Ulricehamn ska lyckas med målet 25000 invånare så måste man satsa samtidigt som man sparar, knepigt men möjligt.
Jag kan inte påstå att jag numer tycker det är häftigt att betala skatt eftersom jag inte får så mycket för pengarna idag som förut. Men, jag skulle gärna betala lite mer för att min kommun ska fungera och särskilt då skolan för den är allt annat än bra. Och det där är ett stort problem som skapar än större problem, en skola som inte fungerar = barn och ungdomar som mår dåligt = större konstander för kommunen till slut ändå.

Bilden är från förra vintern men snart blir det ut och göra änglar igen!

Inga kommentarer: