söndag 21 november 2010

Bättre med tomma flygstolar?

Jag ska till London på lördag och fick en plötslig ingivelse att trots allt ta med sonen, som han SÅ längtar efter. Ringde SAS för att höra om det fanns biljetter och vad de kostar (utan att berätta för sonen!!). En biljett för honom (8år) skulle gå på 4500:- och det fanns många platser kvar!! Jag frågade försäljaren om det blir billigare senare i veckan, svar nej. Jag frågade då om de alltså hellre har tomma stolar än sänker priset, svar ja. Men, de kan ju få in avbokningar = om någon avbokar en billig biljett säljs den till samma billiga pris. Jaha, jag får väl kolla på fredag igen då...

Jag tycker ändå att det är lite underligt i denna miljömedvetna tid att plan hellre går halvfulla än att man sänker priserna nära avgång!?!

Nedan en bild på mitt hotellrum, eller iaf det vi bodde i sist det begav sig. Pyttelitet men med minikök (bra att ha när man är gluten & laktosintolerant), fri internetuppkoppling, samt världens bästa dusch!! Och det kan jag tala om, att bra dusch/bad är sjukt svårt att hitta i London även på 4-stjärniga hotell! Hoteller heter för övrigt Base2Stay och ligger vi tunnelbanestationen Earls Court, mycket trevligt område.

2 kommentarer:

Petra sa...

Det verkar ju fullständigt tokigt. Vad tror SAS egentligen? Dessutom har de ju konkurrens av lågprisbolagen, så de borde ju vara glada för de bokningar de får. Hoppas att du får till en billig biljett, hur som helst!

Anna sa...

Visst är det fantastiskt underligt! Det känns som sådant slöseri! Och det vore välan bättre att få inte liiite pengar per stol än inga alls, kan man tycka? Fast Sas kanske får ersättning av staten för förlorad förtjänst per tom stol? ;-)