torsdag 25 november 2010

Utbyggnad av Bogesundskolan

I dagens UT läser jag att Bogesundskolan ska bli större. Man ska då använda bottenvåningen i den byggnad som idag inhyser Musikskolan och fyra klassrum ska det bli. Detta görs eftersom fler elever behöver plats i centralortens skolor. Det hade ju varit väl om inte Musikskolan hotats men det allvarligaste är att gemensamma utrymmen som matsal, gympasal och skolgård inte kommer räcka till. Hur man ska lösa detta det vet man inte! Fem miljoner har sjutits till projektet och jag undrar om det inte finns annat man skulle behöva lägga pengar på i skolan i fråga?

Kanske vore det en idé att invänta svaret på den föräldraenkät som skickats ut?
Personligen anser jag att det viktigaste man kan lägga pengar på inom skolan är att se till att där finns tillräckligt med personal och att elever känner sig trygga. Känns som det är lite si och så med det idag.

För övrigt har jag fått sova gott då snöskottarbrigaden är fullt upptagen med att skotta viktigare platser än torget, de kommer inte förrän 7:30 vilket känns himmelskt!

3 kommentarer:

Petra sa...

Jag håller med dig till punkt och pricka. Det är skam att alla skolvärdar och liknande försvinner ur skolan. Det kanske är den enda vuxna som den där "strulputten" som ändå inte är i klassrummet, har att prata med.

Barn och ungdomar behöver ha fler vuxna omkring sig - som vänner, pratkamrater, förebilder, regelsättare osv. I stället satsar man pengar på lokaler och andra döda ting. Det behövs också, men inte på bekostnad av människorna.

Petra sa...

Förresten - jag spotifyade på Michael Monroe, men det fanns ju massor! Vilken är hans bästa platta enligt dig? Anar att jag tycker detsamma, nämligen. :)

Anna sa...

Det gör mig så otroligt upprörd att det fokuseras på omdömen, betyg och ordning & reda som lösning på problemen i skolan. Vem som helst borde förstå att det är annat som ligger bakom de dåliga resultaten... In med fler trygga vuxna och det snabbt!

Hmm, jag tycker nog mest om Live-albumet de släppte nu i år..kanske för att jag sett dem live x2 och snart x3 =D